۱۸ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۳۲

مهدویانی:

شاخص اهدای خون در استان مرکزی از کشور 3 درصد بالاتر است

شاخص اهدای خون در استان مرکزی از کشور 3 درصد بالاتر است

اراک- خبرگزاری مهر: مدیر کل پایگاه انتقال خون استان مرکزی با اشاره به مشارکت شهروندان در امر اهدای داوطالبانه خون گفت: شاخص اهدای خون در استان مرکزی از کشور 3 درصد بالاتر است.

فاطمه سادات مهدویانی در گفتگو با مهر افزود: شاخص اهدای خون  استان  30 واحد به ازای هر هزار نفر جمعیت  است این درحالیست که این میزان در کشور 27 واحد است.

وی با بیان اینکه هم اینک 5 مرکز ثابت و دو پایگاه سیار خونگیری در استان فعال است گفت: از آغاز تاسیس این سازمان تاکنون بیش از 40 میلیون واحد خون در کشور جمع آوری شده که سهم استان از این میزان 637 هزار واحد خون بوده که در اختیار نیازمندان و دستگاه های مختلف بهداشتی و درمانی قرار گرفته است.

مهدویانی با بیان اینکه سالانه 42 هزار واحد خون توسط مردم نوعدوست استان اهدا می شود افزود: 54 درصد اهدا کنندگان خون در استان مستمر هستند.

وی اهدای خون مستمر اهدای زندگی لحظه لحظه زندگی به نیازمندان است تصریح کرد: ماهیانه حدود 3500 واحد خون در استان اهدا می شود و در حال حاضر بیمارستان آیت الله خوانساری اراک به عنوان قطب درمانی سرطان یکی از کانونهای اصلی مصرف فرآورده های خونی از آن برای درمان بیماران استفاده می کند.

کد خبر 2345631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha